sortiraj po godini
silazno
uzlazno
|
najnovije
najstarije

Urbanističko-arhitektonsko rešenje šetališta grada Budva

2023

lokacija: Budva, Crna Gora

status: konkurs (DRUGA nagrada)

Autori:
Branislav Mitrović, dia
dr Đorđe Alfirević, dia,
Dušan Međedović, mast.inž.arh.
Dušan Grujović, mast.inž.arh.
Uroš Majstorović, mast.inž.arh.
 
Projektant-autor:
Ivana Lakić, mast.inž.arh.
Projektanti saradnici:
Milica Knežević, mast.inž.arh.
Milica Ćoćić, mast.inž.arh.

lokacija: Budva, Crna Gora

status: konkurs (DRUGA nagrada)

Autori:
Branislav Mitrović, dia
dr Đorđe Alfirević, dia,
Dušan Međedović, mast.inž.arh.
Dušan Grujović, mast.inž.arh.
Uroš Majstorović, mast.inž.arh.
 
Projektant-autor:
Ivana Lakić, mast.inž.arh.
Projektanti saradnici:
Milica Knežević, mast.inž.arh.
Milica Ćoćić, mast.inž.arh.

Predloženim rešenjem je razmotrena remodelacija kompletnog budvanskog priobalja i pružena je mogućnost za stvaranje novog identiteta grada Budve. Predmetno područje je tretirano kao savremeni produžetak i reinterpretacija Starog grada Budve u prostornom, ambijentalnom i funkcionalnom smislu. Budva je u poslednjih nekoliko decenija doživela nagli razvoj koji je nažalost rezultirao, može se reći urbanističkim haosom, izgubila je identitet primorskog grada. Jedini kvalitetni urbani, prostorni i arhitektonski resurs je Stari grad. U projekciji rekonstrukcije takvog stanja smatramo da treba maksimalno istaći poziciju istorijskog središta kao repera, revitalizovati prostor buduće marine i dalje priobalja do rta Zavale. U ovom radu, autori su pokušali da upravo kroz ta tri repera (Stari grad, marina, šetalište sa plažom) pokušaju da Budvi vrate identitet. Smatramo da na ovom potezu zahtevane rekonstrukcije glavni novi artefakt treba da bude zeleni korpus visokog drveća (autohtone vrste primorskog bora, libanskog kedra, platana, u kombinaciji sa mimozom, oleandrom, magnolijom, mimozom, maslinom, itd.), radi stvaranja nove ‘‘arhitekture’’ koja bi ambijentalno i u vizurama sa mora prema kopnu, zaklonila urbanistički i arhitektonski nered i konture gabarita objekata u zaleđu. Smatramo, da stvaranjem jednog takvog ‘‘jakog’’ pešačkog i zelenog koridora, koji se prožima i preklapa sa plažom, može da se ostvari autentični primorski ambijent. Prožimanjem šetališta i plaže sa širenjem plaže u međuprostor, sve do zelenih zasada, može se rešiti neuralgična i slaba tačka obale – deficit prostora za plažu i pripadajuće joj funkcije.

Arheološki park Belo brdo, Vinča

2022

lokacija: Belo brdo-Vinča, Srbija

status: konkurs

 

Autori:

Branislav Mitrović, dia

Uroš Majstorović, mast.inž.arh.

Dušan Međedović, mast.inž.arh.

Dušan Grujović, mast.inž.arh.

dr Jelena Mitrović

Ivana Lakić, mast.inž.arh.

Jelisaveta Arsenović, mast.inž.arh.

Saradnik:Miloš Čolić

lokacija: Belo brdo-Vinča, Srbija

status: konkurs

 

Autori:

Branislav Mitrović, dia

Uroš Majstorović, mast.inž.arh.

Dušan Međedović, mast.inž.arh.

Dušan Grujović, mast.inž.arh.

dr Jelena Mitrović

Ivana Lakić, mast.inž.arh.

Jelisaveta Arsenović, mast.inž.arh.

Saradnik:Miloš Čolić

Urbanistička kompozicija kompleksa arheološkog parka proizlazi iz ideje o vizuelnom jedinstvu predela, upućujući na identitet geografskog mesta prvog urbanog naselja u evropskoj praistoriji. Ispoljavanje vinčanskog pejzaža tehnički se ostvaruje linijskim kretanjem iznad terena koje obuhvata razuđene prostorno-programske i teritorijalne elemente (ambijentalne celine 1,2,3,4,5) kompleksa sa novom pejzažnom perspektivom. Identitet celine postignut je otvaranjem vidnog polja, a ključna veza između strukture i prostora preneta je u ravan njenog odnosa sa okruženjem. Podizanjem staza, funkcionalni zahtevi konstrukcije na arheološkom lokalitetu (kao što su multiplikacija, ekstenzija, mobilnost i rasklopivost) transponuju se u opšti uslov arhitekture na čitavoj lokaciji, čije se (objektivno neograničene) formalne mogućnosti svode na projektovanje jediničnog sklopa (ili sklopova). Celokupna arhitektonsko-urbanistička intervencija zamišljena je kao trajektorija nad onim što je nepromenljivo, egzaktno i elementarno – poljem ili tlom (zemljištem) koje je preduslov i konačno ishodište, urbana posledica „neolitske revolucije“. Geometriju kompleksa čine razvijene linije kretanja - jedan mogući, ali ne i jedini niti konačni meandar u geo-morfološkoj perspektivi vinčanskog okruženja. Ona je određena pozicijama koje upravljaju vizuelnim putovanjem kroz metaistorijski pejzaž na geografskoj pozadini.

Stambeno-poslovni kompleks za pripadnike službi bezbednosti

2021

lokacija: Beograd, Srbija

status: projekat

Autori:

Branislav Mitrović, diaRanka Obućina, dia

 

Projektantski tim:

Stefan Lakić, mast.inž.arh.Dušan Grujović, mast.inž.arh.Dušan Međedović, mast.inž.arh.Uroš Majstorović, mast.inž.arh.

 

lokacija: Beograd, Srbija

status: projekat

Autori:

Branislav Mitrović, diaRanka Obućina, dia

 

Projektantski tim:

Stefan Lakić, mast.inž.arh.Dušan Grujović, mast.inž.arh.Dušan Međedović, mast.inž.arh.Uroš Majstorović, mast.inž.arh.

 

Stambeno-poslovni kompleks Brodogradilište

2020
lokacija: Beograd, Srbija

status: projekat

Autori:

Branislav Mitrović, diaDejan Miljković, diaRanka Obućina, dia
Projektantski tim:
Stefan Lakić, mast.inž.arh.Dušan Grujović, mast.inž.arh.Dušan Međedović, mast.inž.arh.
Uroš Majstorović, mast.inž.arh.
lokacija: Beograd, Srbija

status: projekat

Autori:

Branislav Mitrović, diaDejan Miljković, diaRanka Obućina, dia
Projektantski tim:
Stefan Lakić, mast.inž.arh.Dušan Grujović, mast.inž.arh.Dušan Međedović, mast.inž.arh.
Uroš Majstorović, mast.inž.arh.

Blok 64 u Beogradu

2020

lokacija: Beograd, Srbija

status: konkurs (DRUGA nagrada)

Autori:

Branislav Mitrović, diaStefan Lakić, mast.inž.arh.Dušan Grujović, mast.inž.arh.Dušan Međedović, mast.inž.arh.Uroš Majstorović, mast.inž.arh.

lokacija: Beograd, Srbija

status: konkurs (DRUGA nagrada)

Autori:

Branislav Mitrović, diaStefan Lakić, mast.inž.arh.Dušan Grujović, mast.inž.arh.Dušan Međedović, mast.inž.arh.Uroš Majstorović, mast.inž.arh.

Usled karakteristične razmere i strukture blokova, kontekst Novog Beograda,ističe formu objekta kao jedan od prvih i najkarakterističnijih vidova raspoznavanja. Skulpturalnost, jednostavnost kontura, oblik i volumen iz čije zapremine proističe karakteristična fasada koja se apstrakuje usled veličine na otvorenu (velike površine stakla), zatvorenu (velike zatvorene površine) i perforiranu (sa prozorima koji na površini ovih dimenzija zbog ponavljanja formiraju geometrijsku matricu) oblikuju prostor Novog Beograda dajući karakter uličnom frontu. Forma pojedinih objekata i struktura koja nastaje dovođenjem ovih formi u posebne prostorne odnose predstavljaju sistem na osnovu koga nastaje urbano tkivo ovog dela grada za razliku od klasičnog centra Beograda za koji je karakteristična kontinualnost fronta ili niz. Forma predloženog rešenja je dinamična, zakošena, predstavlja savremenu interpretaciju moderne forme.

Nasleđe modernizma ogleda se u slobodnom prizemlju i planu, vizuelnom odvajanju kula od postamenta tako da volumeni kao da lebde, u skeletnom konstruktivnom sistemu i u tretmanu krova kao pete fasade sa krovnom terasom. Kosi uglovi plana objekta i kula doprinose dinamici ugla i vitkosti cele kompozicije. Fasada objekta se interpretira kao jedinstveni omotač volumena. Deluje homogeno, perforirano, sa posebnim sistemom horizontalne podele, sa velikim površinama koje mogu da se koriste kao široki ekrani, koje time dobijaju karakter medija. Slojevitost fasade daje dubinu i transparentnost objektu, kao i finoću njegovim konturama koje usled vizuelnog smicanja spoljnog sloja koji štiti od sunca i unutrašnjeg, staklenog koji definiše enterijer gube oštrinu naglašenu kosim formama. 

Idejno rešenje fasade u Resavskoj ulici

2018

lokacija: Beograd, Srbija

status: konkurs (PRVA nagrada)

Autori:

Branislav Mitrović, diaMaja Morošan, mast.inž.arh.

lokacija: Beograd, Srbija

status: konkurs (PRVA nagrada)

Autori:

Branislav Mitrović, diaMaja Morošan, mast.inž.arh.

Rad predlaže atraktivno rešenje natkrivenog prostora između starog i novog objekta. Takav interni trg, kao javni ambijent daje novu dimenziju doživljaja prostora. To je elemenat identifikacije novog objekta i mesto ukrštanja muzejskih i javnih sadržaja. Rečju: veoma impresivan i dimenzijom upečatljiv višenamenski javni prostor. Sa aspekta zaštite nepokretnog kulturnog nasleđa ovaj rad najviše „čuva“ postojeći objekat, omogućava sagledavanje dvorišne fasade sa svim njenim arhitektonskim elementima (npr. koridor postojećeg stepeništa...). Aktiviranjem kompletne površine parcele, „sudar“ starog i novog nije konfliktan, a formiran međuprostor (unutrašnji trg) ima karakter impresivnog javnog prostora i novog gradskog (muzejskog) akcenta. Potpuno čista velika zidna površina , dodatno potencira visinsku denivelaciju i stvara određeni otklon prema novom objektu iz vizure zgrade Generalštaba. Jedan od najvećih kvaliteta rada predstavlja lucidno rešena partija ulaza muzeja, koja posetioce uvodi rampom u centralni, višeetažni prostor - PRISTUPNI TRG. Rad nudi jasno definisanu šemu kretanja posetiocima muzeja kroz izložbenu postavku, koja zauzima čitavu širinu fronta zgrade prema Resavskoj ulici. Ostvarnom geometrijom plana projektovan je kružni tok kretanja posetioca kroz izložbeni prostor (stari i novi deo objekta) što afirmiše konceptualnu nameru. Ekonomski ulaz i dopremanje izložbi iz pravca preko Nemanjine ulice je još jedan nedvosmisleni doprinos ovog rada. Dominantan odnos prema javnoj funkciji u pojedinim aspektima je podredio neke druge strukturne muzejske funkcije.

Salon automobila

2018

lokacija: Lastva Grbaljska, Crna Gora

status: idejno rešenje

Autori:

Branislav Mitrović, diaSiniša Tatalović, diaMarija Miković, mast.inž.arh.
Saradnici:Simo Delić, dia

lokacija: Lastva Grbaljska, Crna Gora

status: idejno rešenje

Autori:

Branislav Mitrović, diaSiniša Tatalović, diaMarija Miković, mast.inž.arh.
Saradnici:Simo Delić, dia

Diplomatsko-konzularno predstavništvo Republike Srbije u Kamber

2018

lokacija: Kambera, Australija

status: konkurs

 

Autori:
Branislav Mitrović, dia
Jelisaveta Arsenović, mast.inž.arh.
 
Projektanti autori:
Mina Đukanović, mast.inž.arh.
Aleksa Grgurović, mast.inž.arh.
 
Projektanti:
Maja Morošan, mast.inž.arh.
Jelisaveta Arsenović, mast.inž.arh.
 
Saradnici:
Marija Miković, mast.inž.arh.
 
Prostorni prikazi:
Dimitrije Puzović, mast.inž.arh.

 

 

lokacija: Kambera, Australija

status: konkurs

 

Autori:
Branislav Mitrović, dia
Jelisaveta Arsenović, mast.inž.arh.
 
Projektanti autori:
Mina Đukanović, mast.inž.arh.
Aleksa Grgurović, mast.inž.arh.
 
Projektanti:
Maja Morošan, mast.inž.arh.
Jelisaveta Arsenović, mast.inž.arh.
 
Saradnici:
Marija Miković, mast.inž.arh.
 
Prostorni prikazi:
Dimitrije Puzović, mast.inž.arh.

 

 

Težište arhitektonskog koncepta je u odluci da čvrsta kontrolisana opna drži „Unutrašnje dvorište“ tj. atrijum koji je mekan, sa planovima od stakla i drveta, sa preklapanjem programa koji se tiču javnog života ambasade: okupljanje, prijemi, banketi i rekreacija... Ovaj koncept je podržan pažljivim zoniranjem programa koji je u otvorenom prostoru, tj. parteru. Formirane zone se odnose na: Prednje dvorište –ulaz, Baštu sa zaštićenim zelenilom, dvorište za Sport i rekreaciju, i Zadnje dvorište uz rezidenciju ambasadora. Prostor kompleksa je funkcionalno podeljen na konzularno odelenje, reprezentativni prostor ambasade, kancelarije zaposlenih i kabinet ambasadora, kao i stambene jedinice za zaposlene i rezidenciju ambasadora. Konzularno odelenje se nalazi kod samog ulaza u kompleks kako bi prostup strankama bio olakšan. Pored konzularnog odelenja pristupa se reprezentativnom delu ambasade u okviru kog se nalaze mali salon za prijeme, trpezarija sa profesionalnom kuhinjom i reprezentativni veliki salon namenjen većim okupljanjima. Na samom kraju strukture nalaze se kancelarije zaposlenih kao i kabinet ambasadora. Pristup ovim prostorijama je strogo kontrolisan. Na prvoj etaži se nalaze stambene jedinice zaposlenih. U okviru ove etaže se nalazi i bazen koji formira privatnu rekreativnu zonu u službi ljudi koji borave u okviru kompleksa. Rezidencija ambasadora se nalazi na zadnjoj strani kompleksa i otvara se ka zadnjem dvorištu. U okviru rezidencije nalaze se velika dnevna soba sa trpezarijom i kuhinjom kao i malim salonom na prizemnoj etaži i dečije sobe, gostinjaska i master soba na prvom spratu. Rezidencija je povezana sa kabinetom ambasadora kako bi ambasador mogao sa lakoćom da cirkuliše između ove dve jedinice.

Vinarija Kovačević

2018

lokacija: Irig, Srbija

status: pozivni konkurs

 

Autori:
Branislav Mitrović, dia
Marija Miković, mast.inž.arh.
Jelisaveta Arsenović, mast.inž.arh.
 
Projektant:
Adrijana Stracenski, mast.inž.arh.

 

lokacija: Irig, Srbija

status: pozivni konkurs

 

Autori:
Branislav Mitrović, dia
Marija Miković, mast.inž.arh.
Jelisaveta Arsenović, mast.inž.arh.
 
Projektant:
Adrijana Stracenski, mast.inž.arh.

 

Royal Gardens

2014

lokacija: Budva, Crna Gora

status: realizovani objekat

 

Autori:

Branislav Mitrović, dia

Jelena Kuzmanović, dia

Saradnici:Siniša Tatalović, diaDanijela Bakić, mast.inž.arh.

lokacija: Budva, Crna Gora

status: realizovani objekat

 

Autori:

Branislav Mitrović, dia

Jelena Kuzmanović, dia

Saradnici:Siniša Tatalović, diaDanijela Bakić, mast.inž.arh.

Autori su želeli da u urbanističkoj gustini centra Budve, gde uglavnom niču objekti od stakla i betona, postignu drugačiji prostorni koncept koji svojom arhitektonikom forme i strukturalnom organizacijom prostornih nivoa unosi novi kvalitet i dubinu u zatečeni kontekst. Pored zaobljenosti brodske forme i beline mediteranskog zdanja, duboke terase sa zelenim baštama treba da naglase i apostrofiraju senzibilitet primorskog ambijenta kroz savremenu interpretaciju horizontalnih vrtača-bašta. Pogledom sa mora, iz marine, sagledava se horizontalnost belih traka ograde koje su prekinute dubokom senkom ispunjenom zelenlom, čime je ubedljivo minimiziran gabarit objekta i postignuto da njegova kontura „nestaje“ utapajući se na fonu brda Spas. Volumen zgrade je razbijen prostorno-programskom strukturom koju grade jake terase u kojima se ogledaju sve karakteristike primorskog ambijenta: oštrina i kontrast, belina nasuprot dubokoj senci, zelenilo i život na terasi, horizontalno razbijanje vertikalne mase, širok pogled prema pučini. Tako su strukturalnost i identitet mediteranskog predela istovremeno sadržani u arhitektonskom konceptu objekta koji u sebi produžava prostor i daje urbanoj lokaciji karakter mesta.